Ecoloxistas en Acción alerta sobre as conclusións dun estudo que mostran que aproximadamente un terzo da exposición ao mercurio procede do atún, o peixe en conserva máis consumido no noso país. O estudo sobre o risco de exposición ao metilmercurio conclúe que o atún supón un terzo do total da exposición debida ao consumo de produtos pesqueiros en EEUU. Estes resultados foron publicados polo Dr. Edward Groth III nun informe revisado por expertos, titulado "Clasificación das contribucións das variedades comerciais de peixes e mariscos á exposición de mercurio nos Estados Unidos: Implicacións para a comunicación do risco" e publicado pola revista Environmental Research.
O atún en conserva é o principal produto pesqueiro consumido hoxe día nos EEUU, algo menos de 1,4 kg ao ano por persoa, menor do español, que é de 2,05 kg/acode/ano (1).
O atún contribúe nun 37% do total de mercurio nos produtos pesqueiros, case seis veces máis que a suma do resto do catro pescados con maiores niveis de mercurio: peixe espada, quenlla, carite pintado e blanquillo pallaso, segundo o estudo.
O consumo de atún pode ser unha elección tóxica, especialmente para os grupos máis vulnerables: mulleres embarazadas, nais, bebés e nenos até o quince anos. As mulleres que queiran reducir ao mínimo a súa exposición ao mercurio deben evitar o atún en calquera das súas formas.
O informe do Dr. Groth explica como as diversas especies de peixe e mariscos poden variar até en 120 veces o seu contido medio de mercurio, así que, segundo o produto que elixamos, modificamos a nosa exposición ao mercurio. Para calquera persoa que coma pescado dúas veces á semana ou máis, é fundamental elixir peixes con baixo contido en mercurio.
"Desafortunadamente", di o artigo de Groth, "a maioría dos consumidores descoñecen que peixes teñen un alto contido en mercurio e deben ser evitados, ou cales o teñen baixo e o seu consumo é seguro".
As conservas de atún "lixeiro", o peixe máis popular da dieta americana, ten un contido en mercurio superior á media. As conservas de atún branco e os filetes de atún teñen contido en mercurio moito máis altos que a media.
O estudo do Dr. Groth atopou que dous terzos dos produtos pesqueiros e 9 dos 11 peixes e mariscos máis consumidos teñen baixos ou moi baixos contidos en mercurio. Por tanto, se os consumidores saben que escoller, poden atopar facilmente alternativas.
Lé o informe "Mercury in fish: What fish are safe?
(1) Análisis del consumo de pescado en conserva. Víctor J. Martín Cerdeño. Universidad Complutense de Madrid





